De prachtige website van de film Australia
Misschien dat je hem al gezien hebt, want sinds 18 december speelt hij in de Nederlandse bioscopen. Het lijkt me een mooie film, des te meer nadat ik de website van deze film bekeek. De website opent met de trailer, zodat je meteen het onderwerp van de film te weten komt. Ik heb het hier over de film “Australia”.
Australia; het verhaal
Het verhaal van de film zelf gaat in het kort als volgt: Lady Sarah Ashley erft een ranch in Australie en heeft daar last van veebaronnen. Zij vraagt een veedrijver om hulp. Aan het begin van de film gaat de samenwerking wat moeizaam, maar na verloop van tijd krijgen ze een relatie. De film speelt zich af ten tijde van de tweede wereldoorlog.
Australia en andere filmwebsites
Over het algemeen zijn de websites die bij films horen goed in elkaar gezet. Meestal ook gemaakt met flash, waardoor er vrij veel effecten en dergelijke inzitten. De website van de film Australia is ook opgebouwd met flash. De navigatie werkt erg makkelijk en leuk. Zoals ik al eerder vertelde begint de website met de trailer. Hierna kun je doorgaan naar de achterliggende website. Door op de foto’s te klikken kom je meer te weten over de film. Zo navigeer je door verschillende thema’s en zie je veel foto’s en filmpjes.
Hiernaast is er ook nog een gewoon menu waar je dingen kunt bekijken die op elke film site staan zoals de trailers, de cast, et cetera.
Een zeer fraaie lay-out vind ik. Alles helder en overzichtelijk. Persoonlijk ben ik minder gecharmeerd van het (overigens wel moderne) ‘lees verder’, in iedere bijdrage. Dat is mooier voor de homepage maar minder voor de lezer, die altijd door moet klikken.
Het blok Featured content is even wennen, maar is wel mooi.
Wat ik nog mis is een ingang ‘over’. Het is wel transparant om te weten wie of wat er achter een website of blog zit. Dat maakt het meteen eens stuk persoonlijker.
Voor de rest: complimenten!
Het “lees verder” is bewust gedaan om meer pageviews te genereren. Een paginatje met “over”komt misschien nog. Dit weet ik echter niet zeker.
Bedankt voor je feedback!
Dat is vaak precies het probleem. De toegevoegde waarde is er alleen voor degene die gebaat is bij meer pageviews. De praktijk is volgens mij echter juist dat mensen dan eerder afhaken. Hetzelfde geldt voor gedeeltelijke feeds. Die laat ik zelf in ieder geval steeds vaker voor wat ze zijn.
Zie ook http://www.zbdigitaal.nl/2007/09/volledige-of-gedeeltelijke-rss-feeds.html en http://www.zbdigitaal.nl/2008/08/de-pageview-is-echt-dood-inzicht-in.html