Alternate

13

Adv.:

alternate

Sinds wij thuis een videokaart hebben besteld bij Alternate en die kapot ging hebben we wat traumatische ervaringen opgelopen.

Enige tijd geleden ging onze videokaart kapot, nieuwe besteld, een Gainward 6600 GT (AGP, 150 euro). Deze nieuwe kaart hield het een jaar vol, en gaf toen ook de geest, gelukkig nog wel binnen de garantietermijn. Dus de 6600 GT opgestuurd naar Alternate, en werd de kaart doorgestuurd naar de leverancier. Uiteindelijk kregen we na 2,5 maand te horen dat we een nieuwe videokaart mogen uitzoeken. Ze laten je dus zolang zonder videokaart zitten, en je moet zelf maar uitzoeken hoe je aan een andere komt.Goed, we mochten een andere kaart uitzoeken. Via de telefoon stelde men ons een 6200 kaart voor, wat natuurlijk een achteruitgang betekend, dus ik mailde dat ik een 7600 (AGP) wilde (6600 GT is niet meer te koop bij Alternate) voor 139 euro. Dit is reëel, want in de pricewatch word de 6600 GT nog steeds voor rond de 150 euro aangeboden.

Verzending: Via de klantenservice kregen we te horen dat de bestelling verzonden was. Vandaag, vrijdag 25 mei, kwam de bestelling binnen, en wat blijkt! Er zit een 6800 GT kaart in. Dit is dus niet wat ik had gevraagd. Wat nog erger is, het is een PCI-e kaart, die dus niet in ons AGP slot past. Wat een stelletje prutsers.

Aftersales: Goed, net met de klantenservice gebeld. (meisje wist niet wat AGP en PCI-e is, kan ik dat meisje niet kwalijk nemen, maar degene die haar aan het werk zet wel). Geven ze aan dat de kaart nog maar 60 euro waard was, wat niet klopt, en duidelijk in een eerder mailtje met vermelding van de pricewatch heb aangegeven.

Conclusie: Nooit meer Alternate, het is volgens mij 5 – 10 procent duurder als andere winkels, en de klantenservice is ronduit slecht. Ze kunnen een voorbeeld nemen aan bijvoordbeeld 4launch, die het op deze punten veel beter doet.

Dus voor slechte service ga je voortaan naar alternate!

Als je dit bericht interessant vond, kun je overwegen om lid te worden van onze RSS feed. Of wil eerst de volgende berichten nog lezen?

Praatjes van lezers

13 betweters plaatsen hun mening over het bericht “Alternate”
  1. JR schreef:

    Ik heb heel vaak daar spullen gekocht, enorm vaak. Maar bij de ene keer dat me een produkt niet beviel, mocht ik het niet eens terugbrengen voor geld terug of omruilen voor iets anders.
    De service daar is zo enorm zwak. Dat ze redelijk goedkoop zijn en een groot aanbod hebben is het enige voordelige. Voor de rest een brak winkel.

    Ik ga er NOOIT meer kopen. Informatique ook een groot aanbod, heeft wel een uitstekende service. Zelfs de vele simpele PC winkels in Rotterdam hebben een zwaar betere service dan die hufters van Alternate.

    F*** Alternate en dat smerige traagwerkende k** personeel!

    • Jens Swelson (77 comments.) schreef:

      Kijk, dat is klare taal! Ik zat hun naam net nog eens even te googlen, maar nog steeds zie ik erg veel negatieve reviews circuleren.

  2. sh709306 schreef:

    Ik heb alleen goede ervaringen met Alternate. ik wordt er altijd vriendelijk en snel geholpen. ook heb ik meerdere keren zonder problemen iets terug kunnen brengen. Uitstekende service dus.

    JR je schrijft geheel niet WAT je dan terug hebt gebracht. Je kunt natuurlijk niet zomaar al je gebruikte spullen zomaar terugbrengen als iets je niet bevalt. Daar zijn regels voor zoals je in de algehele voorwaarden kunt lezen. Een product dat niet aan de verwachtingen voldoet waarvoor het verkocht word is een reden tot terugbrengen. Een defect ook. Producten in de orginele ongeopende verpakking lijkt mij ook geen probleem.

    Nee ik heb geen associaties met het bedrijf Alternate, net zo min ik associaties heb met je onbeschofte taalgebruik.

    Als je nog eens reden tot klagen hebt wees dan zo reeel te benoemen waar het om gaat. Je verhaal is geheel onduidelijk.

    En Jens, mensen schrijven op het internet eerder over problemen dan een opmerking te maken dat alles helemaal goed was. Over ieder bedrijf kun je googlen en negatieve reacties vinden. Beetje knullige manier van beoordelen hanteer je.

    MVG

    • Jens Swelson (77 comments.) schreef:

      Goed om te horen dat er ook tevreden klanten zijn ;-).

      En het is inderdaad zo dat slechte ervaringen eerder worden geplaatst, daar heb je gelijk in. Ik probeer echter reacties op berichten zo veel mogelijk te plaatsen. Ik zal de vloeken even vervangen door ***, verdere censuur spreekt me niet echt aan.

  3. Flyingbrigade(new comment) schreef:

    Het klopt Alternate is ee waardeloze winkel. Ik heb namelijk een product ontvangen welke al gebruikt was door iemand anders. De installatie CD hoes was gescheurd en er was opgekalkt met een pen. Bovendien werkte het producct niet eens!! Hoe durfen ze! Ik ben dus gewoon genaaid. Reageren op mijn klachten? Nee hoor niet thuis. Ik heb zelfs foto’s gestuurd als bewijs, wordt niet op gereageerd. Sales, klanten service, nee hoor gewoon niet reageren. Heb inmiddels rechtsbijstand op de zaak gezet en deze zien er wel brood in! Alternate? Je zou ze een gelijkrichter in hun… stoppen. Mischien komt er dan beweging in!

  4. iggy(new comment) schreef:

    alternate …. wat een zwakzinnige kk mongolen zijn dat zeg…
    ik koop er nooooooooooooit meer wat , na 5 weken op een pc te wachten en em terug te moeten sturen omdat hij niet werkt , en dan te horen krijgen dat ze hem laten vallen hebben . en dan nog moeten bijbetalen ook omdat de onderdelen niet meer voorradig zijn.
    kortom , andere kast, ander moederboard , genaaid voor eurotje of 50 en dan krijg je een pc met een windows registratie code die niet klopt.
    in totaal 3 maanden wachten op een pc die een harde klap heeft gehad en ondertussen totaal afwijkt van de originele bestelling…. leuk man

    als ik ooit iemand van alternate tegenkom spuug ik in zijn gezicht , en dat meen ik !

  5. kevin(new comment) schreef:

    Wat een slechte kut zaak personeel praat alsof ze 3 weken wakker zijn zo fucking traag. Ze weten echt totaal niks. vraag je om de manager komt ie niet .

    MENSEN KOOP HIER NOOIT WAT BESPAART JE EEN HOOP ELLENDE GELD EN GEZEIK!!!

  6. gil(new comment) schreef:

    zeer slechte zaak pc gekocht met windows vista 32 bit, na upgrade windows 7 32 bit harware problemen dus pc terug naar alterate is opnieuw geinstaleerd met windows 7 64 bit zonder te activeren en de backup is fout gemaakt waardoor ik het niet terug kan plaatsen (alles kwijt)

    koop nooit bij alternate. ze vroegen zelfs 70 euro voor het slechte werk.

  7. niels(new comment) schreef:

    Geachte lezer,

    Als u van plan bent u pc te herstellen, onderdelen te vernieuwen koop zeker niet bij Alternate, bespaar uzelf problemen! ik heb 7 maand geleden een nieuwe videokaart gekocht, nu een paar weken geleden, is deze echter beginnen te haperen, ze werd veel te warm ( 110°c ) ik heb mails verstuurd met screenshots van benchmarks nu zeiden ze dat ik de kaart moest binnenbrengen, dat heb ik dan ook gedaan, een week geleden kreeg ik een mail terug van alternate: Geachte, Wij hebben u videokaart getest en uit onze tests blijkt dat dat deze kaart geen mankementen vertoont en 100% werkt, ik heb geen enkele testresulaten van hun gezien, nu moet ik ook nog de testkosten betalen ( 15€/uur ) of ik krijg mijn videokaart niet meer terug! ook werd ik zeer onvriendelijk behandeld.

    Denk dus zeer goed na voor u nog eens bij Alternate koopt.

    Mvg Niels schepens

  8. v.yildirim(new comment) schreef:

    Beste mensen ik deel al jullie meningen want heb een ssd schijf gekocht bij die kutzaak maar die voldeed niet aan de specificaties zoals lees en schrijf snelheden dus zodoende teruggestuurd via tnt post .
    Na een paar weken ging ik maar bellen of er nog wat aan gedaan werd maar die beweren toch dat het hele pakketje niet is aangekomen bij hun en op het track en trace nummer staat dat het afgeleverd is bij alternate maar ze houden aan dat ze het pakketje niet hebben ontvangen dus werd er gezegd door zo’n kut medewerker van alternate dat ze niet niet tot terugbetaling gaan
    Dus ik ben gewoon 190 euro lichter .Heb een klachtenbrief gestuurd kijken wat het wordt Hier bestel ik dus noooooooit meer en raad het iedereen af,betaal een paar euro meer en koop het in de buurt

  9. jim(new comment) schreef:

    ik heb 2 maanden terug een nieuwe kast besteld bij hun, hij is inmiddels al 3 keer kapot gegaan..
    de moederboard z’n ram, heb inmiddels al zo’n 2-3 uur in de wacht gehangen.. Morge ga ik hem persoonlijk retourneren.. nog nooit zo’n miskoop gedaan!!
    Koop er nix want zelfs de hoofd van alternate komt z’n afspraken na (beloven terug te bellen maar het toch niet doen)…

  10. Ruben Goudswaard(new comment) schreef:

    Als ik deze verhalen lees en ik ook met name zie dat b2b toch ook veel klachten zijn vraag ik me af waarom die mensen die voor een bedrijf daar hun spullen halen niet beter naar de concurrent gaat die misschien een paar euro duurder is alleen een hoop gezeur, lange levertijden en vooral tijd scheelt.

    Ieder bedrijf heeft zijn minder goede kanten alleen probeer er altijd voor je klant te zijn.

  11. Indy(new comment) schreef:

    Nu onlangs is mijn monitor stuk gegaan en ben ik op zoek naar een nieuwe. Aangezien ik vandaag maandag 19 september 2011 voor een gesloten deur stond bij de Saturn hier in Rotterdam ben ik eens opzoek gegaan naar de klachten over saturn “EN DAT ZIJN ER NOGAL WAT!!” waarop ik denk kan beter naar de meest betrouwbare zaak van nederland gaan de Alternate dus. Maar ik denk laat ik ook eens naar de klachten over Alternate opzoek gaan, dit valt mij REUZE mee. Ja morgen naar Alternate voor een nieuwe monitor want de overige electronica zaken …………………..!!!!!!!